In Gods own time (Paulina)

• Paulina (moeder)
  • Iamilatu (1985)
  • Abdullai (1988)
  • Hafiz (1991)
  • Hassan (1994)
  • Eugene (2000)

In maart 2013 leren we Eugene kennen die elke zondag bij de Ponacka Kids Club komt. Als hij een van de zondagen niet bij de Ponacka Kids Club aanwezig is horen we dat dit komt omdat hij in zijn been is geschoten. Samen met een aantal andere kinderen van Ponacka bezoeken wij Eugene en zijn familie. Ondanks dat de kogel uit Eugene’s been is gehaald loopt hij nog erg moeilijk. Naast het ‘ziekenbezoek’ zien we ook in wat voor een slechte omstandigheden Eugene en zijn familie woont. Het is een heel klein huisje zonder meubilair en spullen, ook zonder water en stroom. Helena Obeng vertelt ons dat het helemaal niet goed gaat met het gezin en dat moeder Paulina bijna niet meer voor haar kinderen kan zorgen. Paulina vertelt ons ook dat ze zich veel zorgen maakt en geen van haar kinderen werk heeft. Drie van haar zonen wonen op dat moment bij haar.

Stichting Kwame besluit voor haar een kiosk te bouwen. Haar oudere zoons helpen met het schilderen. Deze jongens helpen ons ook bij allerlei andere klussen en verdienen zo een centje bij.

Paulina vertelt ons dat ze graag hard wil werken. Met haar eigen kiosk, In Gods own time, komt een droom uit.

In oktober 2013 bezoeken we haar opnieuw. Ze is blij ons te zien. De kiosk loopt goed. Graag wil ze het assortiment uitbreiden met de verkoop van telefoonkaarten en waterzakjes omdat deze in de regio niet te krijgen zijn. Dit is geregeld en Paulina kan weer enthousiast vooruit.