Joyce

• Joyce
  • 3 kinderen: Trinity (2005)
  • Madonna (2010)
  • Kojo (2012)

Wij kennen Joyce vanaf het allereerste uur. Zij heeft een stalletje met sieraden, schilderijen en wat tassen op de binnenplaats van Big Milly’s Backyard. Wij kopen bij Joyce kralen en kant en klare kettingen die we in Nederland proberen te verkopen en de opbrengst gaat uiteraard weer terug naar de projecten In Ghana. Joyce kan net rond komen maar als het toeristen aantal terug loopt, zijn het zware tijden. Buiten onze aankopen, brengen we altijd kleding mee voor de kinderen en speelgoed. Daarnaast betalen we incidenteel het schoolgeld voor de kinderen en laten we haar een voorraad kralen kopen zodat ze weer even een aanzetje heeft voor haar handel.

Het is bij Joyce altijd een beetje thuiskomen. Zittend aan de grote houten tafel bij Joyce, ondertussen een beetje spelend met de kinderen, hebben we al heel wat inzicht gekregen in de Ghanese samenleving. Joyce is zeer afspraak betrouwbaar, kan lezen en schrijven en is ook onze contactpersoon voor de andere projecten in Kokrobite.We kunnen met haar bellen en sms’en. Een van de vele sterke inspirerende vrouwen!

IMG-20160126-WA0013