Waterput

In het noorden van Ghana ligt het dorpje Mognori Village. Wij bezochten dit dorpje in de zomer van 2009 en zagen dat de inwoners kilometers moesten lopen om bij de rivier hun water te halen.We hielden contact met Moses, een van de jongens van het dorp die zich na zijn studie inzette om de omstandigheden van zijn geboortedorp te verbeteren.We hadden respect voor zijn werk: i.p.v. weg te trekken en voor zijn eigen gewin te gaan, stelde hij zijn kennis ten dienste van de community. Het bleek al snel dat wij in samenwerking met een andere stichting er voor konden zorgen dat er in het dorp een waterput gerealiseerd werd.

Onder leiding van Moses werd de waterput gebouwd en Flip de Bruijn, ook als vrijwilliger in Ghana aan het werk, heeft de verdere afhandeling gedaan. Hij was bij de feestelijke opening van de waterpomp in november 2009 (ook dank aan Theo en Annemiek!). Het hele dorp kwam samen en er moest gedanst en gefeest worden ter ere van de waterput en bijbehorende pomp! Met speciale dank aan Stichting Kwame.