De 1e WERKDAG IN GHANA VAN KARIN, JACQUELINE, LIZ EN ANTOINETTE.

12 oktober 2018.
Onze eerste werkdag stond in het teken van Alami en de broers en zussen waar ze allemaal voor zorgt!
We hebben voor het eerst zelf een huurauto en Liz reed door Accra naar Madina met Antoinette als copiloot!Heel veel auto’s, brommertjes en scooters en dat zonder verkeersregels maar wel met heel veel geclaxonneer! Les 1 van Leslie was ooit: just never hesitate…….!
Het ging goed maar toen nog een parkeerplaatsje zoeken op een markt waar het krioelt van de mensen, karren en af en toe wat kippen en geiten die oversteken. Gelukkig meldt zich een Ghanees die op onze auto past.
Een ontroerend weerzien met Alami volgt. We nemen het hele gezin door en kijken naar mogelijkheden om te helpen. Alami zelf is met heel veel passie bezig met haar modebedrijfje. Ze krijgt al maandenlang van Liz aansturing en marketinglessen! Een goede leerling en ook nu kunnen we haar verder helpen. Ze werkt zo hard en heeft zoveel verantwoordelijkheid te dragen voor het grote gezin bestaande uit straatkinderen. We betalen schoolgelden en helpen Alami met het professionaliseren van haar naaiatelier. We maken afspraken over een naaiopleiding voor zus Paulina.
Ook worden er stoffen gekocht op de markt voor naaiopdrachten vanuit Nederland voor Alami. Ondertussen stortregent het en lopen we door de plassen en modder, maar dat mag de pret niet drukken. Alami mag eten kopen voor haar ‘gezin’: ze gaat helemaal los! Ze vertrekt met een taxi vol naar huis en we gaan van de week naar dit gezin toe!
Ondertussen wordt ons op de markt nog een baby van een paar maanden aan geboden…. dat komt wel binnen! De contrasten tussen arm en rijk worden ook hier steeds groter. De cedi is ieder jaar minder waard dus het wordt er voor velen niet beter op.
Opnieuw onder de indruk van ALLES!

Liz, Alami, Karin en Antoinette.

Liz met Alami

inkopen doen voor Alami op de markt.