WERKEN in GHANA

Van 21 april t/m 4 mei zijn wij, (Lotte Berends, Noortje Liebrand en Truus Heijligers )in Ghana geweest om te werken voor STICHTING KWAME.  Wat hebben we veel kunnen doen. We bezochten 8 families en gaven hun rijst, olie en tomatenpuree. We hebben er voor gezorgd dat een aantal kinderen schooluniformen krijgen en schoenen. Een paar daken kunnen gerepareerd worden
Veel kinderkleding hebben we hiermee naar toe genomen en toiletartikelen. We hebben voor alle 160 leerlingen van een schooltje een nieuwe rugtas gekocht met pennen en schriften. Wat waren ze blij!!!
Op de Ponacka kids club zijn we een middag geweest. 5 jaar geleden gingen Noor en Lotte er iedere zondag naar toe. Kansarme kinderen komen daar iedere zondagmiddag om spelletjes te doen, muziek te maken en ze krijgen ook voorlichting. Wij hebben betaald voor ingredienten en daarvan is een goede maaltijd gemaakt door de oudere kinderen voor de 60 kinderen die aanwezig waren.
We kopen ook heel veel Ghanese spullen die we ln Nederland verkopen en de opbrengst gaat weer terug naar Ghana. o.a. kleurige haarbanden . tassen en wijntasjes.
We gingen weg met ieder 2 bomvolle koffers en komen weer met 6 volle koffers. Wat zijn er veel hardwerkende vrouwen in Ghana. Wat zijn ze sterk: Ze werken keihard en zorgen voor de kinderen en ze kunnen heel veel kilo’s op hun hoofd dragen. Onvoorstelbaar wat een gewicht. Ghana zit in ons hart.

• De Ponacka Kidsclub hebben we bezocht. De stoelen zijn geschonken door Stichting Kwame.